Moon Child

Moon Child... filmen som GACKT och HYDE skådespelade i tillsammans. Tänkte att jag kunde skriva lite om den.

Vi möter Sho (GACKT) och Kei (HYDE). Kei är vampyr, och Sho är en hemlös liten pojke. Sho växer upp med Kei vid sin sida (Kei åldras alltså inte, eftersom att han är vampyr). De bor i Mallepa, där det pågår mycket krig om vem som har "makten" och är "bäst". Sho får lära sig att hantera pistoler, kämpa om överlevnad osv.

Filmen handlar alltså om bästa vänners relation, kärlek, hat, krig och mycket mer. Man både skrattar och gråter när man ser filmen. Det är en gripande film, lite humor ibland. Min favoritfilm faktiskt, har sett den typ tio gånger.


Och nej, jag kunde inte förklara handlingen. Det är inte min dag idag, eller något...

Filmen har funnits att beställa på Webhallen, men jag vet inte om den finns kvar nu. Ni kan ju kolla i alla fall.

/Gacchan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0