Hur jag blev ett GACKT-fan.

Tänkte att jag kunde skriva lite om hur jag blev ett GACKT-fan i brist på något bättre att göra.

Det började med (tror jag) att jag hörde en låt med An Cafe för ett flertal år sedan. Då blev jag intresserad av japansk musik och hörde sedan en låt med GACKT (Vanilla för att vara exakt). Jag tyckte att den låten var bra, så jag laddade ner Mizerable och ett par album. Dock fattade jag inte tycke för någon låt utöver Mizerable som jag tvingade mig själv att lyssna på så att jag inte skulle tröttna på Vanilla. Mitt intresse för GACKT svalnade dock ganska snart och albumen låg bara och samlade damm (hur saker nu kan samla damm i en dator).

Ibland lyssnade jag på Vanilla och Mizerable men det blev som inte så mycket mer än det.

I år började dock min kompis (Gacchan) att lyssna på GACKT och då pratade hon om honom oavbrutet (jag överdriver inte ens). Det är klart att jag också börjar lyssna då, eftersom jag redan har låtarna och behöver bara dubbelklicka på en låt för att lyssna på den. Vanilla och Mizerable är numera inte de enda låtar jag lyssnar på, även om de är två av mina favoriter.

Jag är glad över att hon började lyssna på GACKT, eftersom annars hade jag inte börjat lyssna på GACKT så snart, utan det hade förmodligen gått flera år innan jag upptäckt hur fantastisk GACKT är.

Dock finns det nackdelar med att vara ett fan av GACKT också. Ofta hittar jag något med honom som jag måste se/läsa/lyssna på, och det hittar jag som bäst när jag borde göra något annat - i stil med att plugga. Nu borde jag läsa konsthistoria, engelska och tyska - men jag bloggar om GACKT istället.

Notera även att mitt internet dog, jag blev tvungen att starta om datorn och skriva om det här inlägget från början. Jag hatar mitt internet.

/Gakkun

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0