GACKTs blogg

Jag vet att Gacchan redan har skrivit om GACKTs blogg, men jag antar att jag också får ta och göra det nu, eftersom jag har fattat tycke för hans blogg.

Gacchan länkade ett översatt blogginlägg från GACKTs blogg som handlade om Ogata Ken. Det var för inte så längesedan - inte ens en timme, men sedan dess har jag suttit och läst fler översatta blogginlägg från hans blogg.

Hans blogg är underhållande. Han berättar om hur hans ansikte svullnade upp (efter ett tandläkarbesök då han fixade något) så att han såg ut som Musse Pigg och att han mer eller mindre skrattade ihjäl sig åt det. Han skriver om han och Yous relation och hur det gick till när han bestämde sig för att sluta röka. Det borde ni seriöst ta och läsa! Det var väldigt intressant.

Samtidigt så är det ju inte bara underhållande saker, utan även andra, lite sorgligare, saker.

Det får mig att respektera honom mer och... jag vet inte riktigt. Man får i alla fall reda på mycket om honom när man läser hans blogginlägg. Jag läste tidigare hans biografi. Jag påbörjade den för ett bra tag sedan och läste nästan alla kapitel innan jag helt enkelt tröttnade (läste klart de sista två-tre kapitlen förra veckan). Han skrev på ett sådant sätt att jag blev ointresserad, ofokuserad. Det är inte det att jag inte är intresserad av hans liv - det är bara det att jag tyckte att det var skrivet på ett tråkigt sätt. GACKTs blogg är helt annorlunda. Det får honom att verka mänsklig, precis som vem som helst. Inte som något musikaliskt geni med jobbig uppväxt.

Det är i alla fall min åsikt.

/Gakkun

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0