Gacchans tur att berätta :3

Jahaja, jag kan lika gärna också skriva hur jag blev ett GACKT-fan, och som för Gakkun: i brist på annat att göra.

Mitt inresse för j-rock började också med An Cafe. Började lyssna på dem förra året, tack vare en av mina kompisar som skrev om dem mycket på bilddagboken. Jag blev ett ganska stort fan av dem. Räckte i ett halvår, och även om jag var på konsert med dem den 19 mars så tröttnade jag på dem. Jag upptäckte GACKT den 5 mars, så nu i september har jag varit ett fan av honom i ett halvår. Grattis till mig, höhö.

Ja. I alla fall så började det med att jag hade tråkigt (vilket jag ofta har) kvällen den 5 mars, så jag bad Gakkun att skicka GACKTs låt Vanilla till mig så jag kunde lyssna. Jag. älskade. den. Så jag bestämde mig för att lyssna på mer musik med honom. Jag lyssnade på GHOST (som nyligen hade släppts då), Secret Garden, Mizerable... Och så fortsatte det. Jag läste mycket om honom, lyssnade på massa musik... Och ja, som ni kan läsa i Gakkuns senaste inlägg så pratade jag om honom oavbrutet. An Cafe var som bortglömda, ungefär.

Och ja... GACKT är fantastisk. Det finns så mycket bra med honom. Men jag ska inte nämna något i detta inlägg, det kommer ju framöver i bloggen. Men ja... han har varit med om mycket men han står fortfarande på fötterna, om man säger så.

Gakkun vill även att jag ska nämna att jag först trodde att Nicholas Teo hade gjort Vanilla. Men vadååå, jag lyssnade inte ens på GACKT då. Och som jag minns det så stog det då "Nicholas Teo - Vanilla" på last.fm. Stor skillnad på dem, MEN ÄNDÅ.

/Gacchan

Kommentarer
Postat av: Gakkun

Det stod aldrig Nicholas Teo - Vanilla D8

2009-09-13 @ 13:06:32
Postat av: nom

haha, alltid kul att höra om hur folk upptäcker GACKT xDD själv har jag varit fan aaningen längre, men det började så gott om likadant - lyssnade på KAT-TUN, blev nyfiken på Gackt, älskade Gackt, glömde fullständigt bort KAT-TUN på (jag svär) 2 minuter XD

2010-01-12 @ 12:16:29
URL: http://www.lifeinsanityproject.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0