Requiem et Reminiscence II

Min information här kan möjligtvis vara lite fel. Jag är osäker på vissa saker, men jag kände att jag behövde skriva att inlägg ändå, och Requiem et Reminiscence II är mest intressant nu för min del. Jag vet att jag borde vara säker på min information innan jag skriver något.

För flera år sedan jobbade GACKT med projektet MOON, "the Moon saga". Inom MOON-projektet fanns bland annat Moon Child som GACKT och Takahisa Zeze skrev. I Moon Child skådespelade även HYDE (L'Arc~en~Ciel). Nu har GACKT jobbat med ett annat "projekt" - Requiem et Reminiscence II. I detta projekt så skrevs en berättelse.

Berättelsen handlar om Zero, Asakura och Maria främst. Zero och Maria är tillsammans. Zero går med i den tyska armén under andra världskriget. Hans bästa vän Asakura - som är japan - jobbar som vetenskapsman för Tyskland, och Asakura råkar också vara kär i Maria. Och för att få Maria för sig själv så förvandlar Asakura Zero till en cyborg, så Zero förlorar alla sina minnen som människa.


Riktig sorglig berättelse faktiskt. Kapitel 1, 2 och 3 finns att läsa HÄR. Bläddra ner lite till "Akasura's Report" och där finns kapitlen översatta till engelska. Kapitel fyra finns HÄR, men ni måste ha en användare och vara vän med hon som har översatt den för att kunna läsa.

En liten film från "berättelsen".



Vissa av GACKTs nya singlar (räknat från GHOST) kanske har en koppling till berättelsen? GHOST nämns i berättelsen, GHOST är som sagt en av GACKTs låtar.

GACKT gjorde några sådana här konserter 2001, va? Åtminstone en CD, vad jag vet. "Requiem et Reminiscence". Antar att det är därför den heter Requiem et Reminiscence II nu. Kanske en fortsättning? Jag har inte forskat så mycket om konserterna/CDn 2001.

/Gacchan

Kommentarer
Postat av: Princesa

finns det filmer på alla berättelse?

2009-12-30 @ 12:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0